KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ
W ROKU SZKOLNYM 2022/2023
- Wychowanie zmierzające do osiągnięcia ludzkiej dojrzałości poprzez kształtowanie postaw ukierunkowanych na prawdę, dobro i piękno, uzdalniających do odpowiedzialnych decyzji.
- Rozwijanie umiejętności metodycznych nauczycieli w zakresie prawidłowego i skutecznego wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesach edukacyjnych. Wsparcie edukacji informatycznej i medialnej w szczególności kształtowanie krytycznego podejścia do treści publikowanych w Internecie i mediach społecznościowych.
- Podnoszenie jakości kształcenia oraz dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom i uczniom w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych.
PRIORYTETY PRACY PRZEDSZKOLA
W ROKU SZKOLNYM 2022/2023
- Wychowanie do wrażliwości na prawdę i dobro. Kształtowanie właściwych postaw szlachetności, zaangażowania społecznego i dbałości o zdrowie.
- Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów, zapewnienie wsparcia psychologiczno – pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID – 19 w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa. Roztropne korzystanie w procesie kształcenia z narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia wykorzystujących technologie informacyjno – komunikacyjne.
- Wzmocnienie edukacji ekologicznej w szkołach. Rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne.
PROGRAMY WŁASNE I INNE REALIZOWANE W PRZEDSZKOLU
1.Magdalena Sulińska – Program własny, pt. „Junior odkrywca” – doświadczenia i eksperymenty w edukacji przedszkolnej, program własny pt. „Magiczne koła”- czyli przygoda z orgiami.
- Agnieszka Luśniewska – program adaptacyjny dla dzieci 3 letnich pt. „Witaj w przedszkolu”,
program własny z zakresu edukacji plastycznej pt. „W magicznym świecie kolorów”.
- Wanda Kowalska – program własny pt. „Dziecko ryzyka dysleksji nie musi być dzieckiem dyslektycznym.
4.Anna Mysielska – program logopedyczny pt. „Buzie na luzie”, program wspólnie z Agnieszką Malanowską – Orłowską, pt. „Bajki pomagajki dla małych i dużych.
- Agnieszka Malanowska- Orłowska – program własny realizowany z Anną Mysielską, pt. „Bajki pomagajki dla małych i dużych”, program plastyczny z elementami terapii ręki, pt. „Już potrafię”.
- Małgorzata Grzelecka – program własny, pt. „Aktywne słuchanie muzyki na podstawie metody BatiiStraus”X, projekt edukacyjny, pt. „Terapia ręki dla każdego”.
- Justyna Wawrowska – program własny, pt. „Bajkożercy”, program ogólnopolski, pt. „Czyściochowe przedszkole”.
- Magdalena Gieroń, Maria Natkowska, Alicja Dymczyk – program własny rozwoju kompetencji matematycznych dzieci w wieku przedszkolnym, pt. „Matematyka sensoryka”.
- Maria Natkowska, Dorota Chrapkowska – Lewandowska – program własny, pt. „SocialSkills Training” – program rozwoju kompetencji społecznych dzieci w wieku przedszkolnym.
- Magdalena Gromanowska, Małgorzata Śliwoska – program własny, pt. „Ekologia w przedszkolu”.
Akcje charytatywne, konkursy i inne zgodnie z planem pracy przedszkola na rok szkolny 2021/2022
Dyrektor Miejskiego Przedszkola z Oddziałami Integracyjnymi nr 33 im. Jean’aVanier w Płocku, dwa razy w roku zapozna Radę Pedagogiczną z wnioskami z nadzoru pedagogicznego.